středa 30. května 2007

Svět bez odpovědnosti

Žijeme v státě bez jakékoliv odpovědnosti. To mě na našem absurdistánu mrzí nejvíce. Nikdo za nic nemůže a vše se promlčí. Například záplava pražského metra při povodních v roce 2002. Škoda xx miliard (ano, pokud vím, bylo to opravdu jedenácti členné číslo) a nikdo za nic nemohl! Každému je jasné, že byly překročeny skoro všechny bezpečnostní předpisy, že všechny bezpečnostní systémy nefungovaly tak jak fungovat měly a že selhal (v neposledním případě) i lidský faktor. Viz nehynoucí hláška: „situace je tak dobrá, že lepší už být ani nemůže…!“ ( http://www.miras.cz/personal/vyroky.php ).
Absurdistán se ohledně neodpovědnosti v podstatě za cokoliv vyznačuje:
- neodvolatelnými soudci (ze své podstaty) a vysokými státními aparátčíky (krom politických důvodů, ale pravdou je, že někteří frajeři přežijí všechno)
- nemožností domoci se odpovědnosti úředního šimla (na to by se dala napsat habilitačka)
- lékařská komora kryjící i největší lékařské zločiny a pochybení (zločinem rozumím například nedostatečné vyšetření které vyústí až k úmrtí pacienta, pochybením pak tolik absolutní arogance typického českého lékaře)

Napište mi, co si o tom myslíte. Popřípadě budu rád za jakékoliv komentáře.

P.S. Aktualita!Co říkáte na plánované zpoplatnění otázek směřující na finanční úřad? Ten Kalousek se už úplně pomátl! Nebo mám v okolí jedinou zkušenost s absolutní neznalostí úředníku finančního úřadu byť ohledně základních daňových a finančních zákonů?

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

S vašimi "články" souhlasím, snad kromě "regulovaného nájemného". Jeho "deregulace" by mohla mít podobné účinky jako "privatizace".Obávám se ale, že naše společnost se pomalu dostává do stadia, kdy je nejlepší se opět starat jen a pouze o sebe a svoji rodinu, a o víc se nestarat. To mi řekl i příbuzný z USA.Ono se "to" asi pohybuje samo, jakousi přirozenou cestou někam...Ale děkuji vám za snahu něco dělat.

Anonymní řekl(a)...

S vašimi články souhlasím kromě "regulovaného nájemného". V případě jeho deregulace by podle mě mohlo dojít ke katastrofě. Možná, že v této chvíli už ne moc velké...V této zemi všechno zase tak úplně normálně nefunguje...jako třeba někde jinde...Dostali jsme se do stadia, kdy je asi nejlepší starat se sám o sebe a svoji rodinu. To mi doporučil i příbuzný z USA. Děkuji vám za vaši snahu něco dělat...

Anonymní řekl(a)...

Odpověď daňového úřadu na můj dotaz ohledně zdanění mých zahraničních příjmů:
"Vážený pane, problematika zahraničních příjmů je komplikovaná, na Váš dotaz nelze ihned jednoznačně odpovědět. Obraťte se na daňového poradce, který se touto problematikou zabývá.Přejeme hezký den."
Nevěděl jsem zda se mám smát či plakat.
Poznamenávám, že jsem se ptal, zda jsem či nejsem dle zákona rezident a zda mám vůbec přiznání podávat.