čtvrtek 17. května 2007

Ragulované nájemné

Jedno z nejožehavějších témat, které na tomto blogu nemůže ve spojitosti se státem českým chybět, je regulace nájemného. Tento příspěvek se mi nepíše s lehkým srdcem. Podle mě jde totiž o jednu z nejdůležitějších a nejzásadnějších bodů ve věci rozvoje volného trhu, trhu práce (snazší migrace za prací) a tím celé ekonomiky našeho kocourkova. Nebudu chodit kolem horké kaše; Jsem zastáncem absolutního deregulování nájemního fondu. Protiústavní komunistický přežitek ale pořád žije a dýchá se mu lépe než dobře.
Naťukl jsem obšírnou problematiku, která svým rozsahem zaplní i celé webové prezentace (http://www.osmd.cz/index.php). Ne! Předem na vysvětlenou, nejsem majitelem činžáku!
Ptám se: Jak je možné upírat někomu jeho vlastnická práva? Musí se v Absurdistánu pořád přehlížet fakt, že regulované nájemné uměle navyšuje částku tržního nájemného, kterou musejí platit zvláště mladé rodiny (rodina = základ každého normálního státního zřízení), brzdí a dusí ekonomiku? Je možné tolerovat dokonce i to, že je v rozporu s ústavou? (http://www.ceskenoviny.cz/bydleni/index_view.php?id=178230)
Nedávno mě zaujala i jistá životní zkušenost neznámého návštěvníka diskusního fóra, který musí (a není sám) doplácet za své nájemníky, protože mu „výnosy“ z pronájmu nevystačí ani na údržbu domu a nutné rekonstrukce. Se zlou se potázal, když chtěl zvednout nájemné nad hodnotu udávanou státem, aby aspoň měl z čeho opravovat! A to neopomeňme, že komunisti jeho rodině sebrali a půjčku na něj musel ze svého splácet dál. V takovém hnusu žijeme!









Žádné komentáře: